fredag den 29. august 2014

Øjne at kigge i



Jeg har tilbragt alt for mange uger af mit liv, hvor de eneste øjne, jeg har kigget ind i, har tilhørt enten min mand eller mine børn. Enten helt bogstaveligt eller næsten.

Det er gode øjne at kigge i. Det er slet ikke det. Jeg har måske også talt i telefon eller sms´et med venner, men ingenting kan helt erstatte det: at kigge ind i et andet menneskes øjne!

Vi er skabt til fællesskab. At være sammen. Se andre. Tale med andre. Jeg mærker det i mig selv, når jeg er for meget alene: at jeg savner øjne at kigge i.

Øjne som sidder på kollegaer, på familie, på venner, på nye venner og bekendte. At være sammen med nogen. At se på dem, mens jeg taler med dem. Ikke på facebook, ikke på instagram, ikke på mail - og ikke engang i telefon.

Intet er helt det samme som at virkelig være sammen. I det samme rum. På det samme sted, hvor man kan røre hinanden, se hinanden, kigge i hinandens øjne - og smile eller græde.
    
Øjne at kigge i er en gave <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar