torsdag den 30. oktober 2014

Skønhed og forfald



Skønhed og forfald trives tæt side om side i disse dage - og er på ingen måde en modsætning. Forfaldet er også smukt. Som den have-nørd jeg er (blevet) går jeg rundt midt i efteråret og glææder jeg mig til foråret. Jeg læste et sted, at det der gør foråret så specielt for os haveglade er, at vi har glædet os i et halvt år!

Der er så meget godt i vente: jorden er fyldt med blomsterløg af mange slags, næsten 500 nye har jeg lagt i år (og der var mange smukke imellem) og blandt de nedfaldne blade står små-planter af studenter-nellike, gyldenris og mange andre og lover skønhed og glæde til næste år! Uh, det bliver godt :-)

I år glæder jeg mig for første gang også til at fotografere alle skønhederne, når de pibler op ad jorden. Men, men... lige nu er det efterår og det er bestemt også både smukt og dejligt!





 







En lille Lupin har taget fejl af årstiden, men er meget velkommen :-)

Solbærsalvie






14 kommentarer:

  1. Smukke smukke billeder du har taget, efteråret når det stråler:-) har også hørt at alle de løg vi render rundt og lægger også kan kaldes glædesdepoter:-)))
    Jeg holder også meget af efteråret, faktisk af alle årstider, med hver deres charme.
    God dag Lisbet, hilsen Anette

    SvarSlet
  2. Kære Anette
    Tak fordi du er så sød til at lægge kommentarer :-) Det er rigtig hyggeligt! Ja, glædesdepoter er det helt sikkert også for mig. Det er en rigtig god investering at putte ting i jorden ;-)
    Jeg er enig. Februar kunne vi for min skyld godt springe over (jeg har fødselsdag i Januar) men ellers er det dejligt at bo i et land med årstider.
    Også en dejlig dag til dig! KH Lisbet

    SvarSlet
  3. Meget smukke billeder, tak fordi jeg kunne se med.
    Har altid kunnet lide efteråret, farverne, blæsten og hyggen der følger med.

    SvarSlet
  4. Mange tak, dejligt at du har lyst til at kigge med :-)
    Ja, farverne er virkelig smukke. Jeg synes også, at jeg er klar til en inde-sæson nu.

    KH Lisbet

    SvarSlet
  5. Jeg vil nødig undvære nogen af de 4 årstider. Jeg holder lige meget af dem alle. Hver ting til sin tid. Når foråret kommer kribler det for at komme i haven, og når efteråret er der er det lige så dejligt at jeg er færdig med at høste bær og ordne have. Så bliver der mere tid til alle de andre interesser og sysler :-)
    Efteråret har og er stadig aldeles enestående, men dog lidt vådt i dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har lukket haven ned i dag og glæder mig også nu til en tid med fokus på andre ting. Der er gode ting ved alle årstider. Det synes jeg også, mine personlige favoritter er dog forår og sommer :-) Tak for din kommentar.

      KH Lisbet

      Slet
  6. Svar
    1. Tak!! Det er kun 3-4 måneder siden, at jeg begyndte at fotografere, så det er rigtig dejligt og opmuntrende at få ros for mine billeder :-)

      Slet
  7. Ja, det er med at nuppe et par billeder, inden frosten sætter ind - men den er også fin og værd at fotografere til den tid <3

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Tak for din hilsen. Ja, frosten er også fin og en god model til smukke billeder :-)

      KH Lisbet

      Slet
  8. Så smukt! Alle årstiderne har deres charme, synes jeg (måske lige på nær de regnvåde vintre ;)).
    Efterårets farvepalet er bare SÅ smuk!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, efteråret er smukt :-) Det er helt underligt, at det allerede føles langt væk....

      Slet