mandag den 24. november 2014

Store tanker :)



"Stefanie og jeg har bestemt, at vi ikke vil gå med mascara, når vi bliver store. Måske er man en meget fin prinsesse og er inviteret til bal og så danser man jo med prinsen og bliver beundret, alle kigger på én og man har alles opmærksomhed - og så vil man jo gerne se smuk ud og have mascara på. Men måske bliver man pludselig vraget af prinsen og han vil hellere danse med en anden pige. Så bliver ens hjerte jo knust og så står man der med sorte mascara-tårer ned af kinderne - og det ville jo se dumt ud"


Et udpluk af Albertes pludren ved putte-tid! Noget af det sjoveste ved at have børn er alle de skønne ting, de siger. Sætninger og overvejelser som ens egen voksne hjerne ikke længere er i stand til at udtænke      - og da ovenstående jo er et meget realistisk fremtids-scenarie er det godt at have tænkt sig grundigt om :-)  



10 kommentarer:

  1. Hvor er hun sød. Dejligt med børn og deres fantasi. Synes jeg ...endelig ...har fundet lidt tilbage til min via de dukker jeg syr. Man kan ikke lade være med, at fantasere om, hvad de laver af unoder, om de elsker ballet osv. Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har godt læst nogle af dine små historier om dukkerne og deres eventyr :-)
      Der var en der sagde til mig, at jeg må fortælle Alberte om vandfast mascara, så er hendes dilemma løst! ;-)

      KH Lisbet

      Slet
  2. Hvor er hun dog køn! Og klog :-)

    SvarSlet
  3. Smil, tak for din søde kommentar. Jeg er naturligvis fuldstændig enig! :)

    SvarSlet
  4. Sikke en tænksom og smuk lille pige du har dig :) kan ikke helt greje, om det er godt eller skidt, at hun ikke bare tænker, at der da selvfølgelig ikke er nogen prins, som kunne finde på at vrage hende ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg forstår hvad du mener ;) Der er lidt "dress for failure" over det. Jeg tror mest, at det er et udtryk for, at hun har dramatisk sans. Der er tit nogen der kysser i hendes lege, men også jævnligt nogen der dør en dramatisk død :-)

      Slet
  5. Hvor er hun bare sød. Og dramatisk!

    SvarSlet
  6. Tillykke - du ar vundet et playmobilslot på min blog!
    Mail mig lige din adresse.

    SvarSlet
  7. Neeej, hvor dejligt! Tak :-) Det gør jeg med det samme.

    SvarSlet