fredag den 19. december 2014

Glædelig Jul!



Et blogindlæg om ugen. Sådan er det normalt her på Livsglimt. I næste uge holder jeg dog juleferie, så derfor vil jeg allerede nu ønske alle jer der læser med en rigtig glædelig og velsignet jul!

- Glædelig jul til jer spirende blog-bekendtskaber. Jeg glæder mig over at lære jer at kende!
- Glædelig jul til alle der kigger forbi en gang imellem eller bare i dag :-)

Må din jul blive rig og fyldt med glæde - midt imellem relationelle udfordringer, skuffelser, ting der ikke blev helt så hyggeligt som planlagt, dem du savner og alt det andet som julen og livet også er!

Billederne er fra en lille juletur til byens historiske museum. Vi købte honninghjerter og sukkerkringle i "den gamle købmandsbutik" og hyggede os med julekalenderen i museets cafe. 24 låger med ting relateret til julens historie og en beskrivelse til. Pigerne skiftedes til at åbne en låge og Isabella læste alle beskrivelserne højt for os. Vi hørte efter det meste af tiden, så nu ved vi en masse om julen :-)

Rigtig glædelig jul!      


Den store Bastian :-)


Juleplatte fra 1906. 







14 kommentarer:

  1. Hej Lisbet!

    Dejlige billeder fra en dag som lyder utrolig god, og sikke en god måde at få noget viden på, skønne piger:-)

    1000 tak også en rigtig glædelig jul til dig, og en rigtig god lille "ferie" fra bloggeriet.
    Hilsner fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette
      Mange tak :-) Det var en rigtig hyggelig tur.
      God jul fra Lisbet

      Slet
  2. Hvor ser det hyggeligt ud, dejlige billeder.
    God jul.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen og mange tak :-)
      Også glædelig jul til dig!
      KH Lisbet

      Slet
  3. Rigtig god jul til dig og dine kære :) - Da jeg så julekalender lågen med æbleskivpanden, fik jeg helt lyst til at eje en sådan- jeg kan huske min mor bagte æbleskiver og det får jeg også lyst til at gøre nu :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Miri. Mange tak og i lige måde :-) Ja, jeg har også gode minder om æbleskive-pander og synes også at det der eksemplar ser ret fint ud :-)

      Slet
  4. Rigtig glædelig jul til dig og dine også, kære Lisbet. Nyder at læse med og komme lidt tættere på dig igen.
    Kærlig hilsen kusine Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Dorte.
      Mange tak for din kommentar! Hvor er det dejligt at høre, at du læser med. Det er jeg rigtig glad for!! Så mangler vi bare, at du også får en blog, så jeg også kan følge lidt med hos jer ;-) En eller anden gang må vi ses igen <3
      En stor kærlig krammer fra Lisbet

      Slet
  5. Kære Lisbet. Rigtig glædelig jul til dig og dine. Er sikker på du kommer godt igennem, og kan fornemme på dit indlæg, at du har fundet helt ind til glæden. Godt du tog opfordringen op, og traf nogle valg, som du havde brug for. Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Helle.
      Jeg er helt tryg og sikker i forhold til mine valg. Det var helt sikkert det rigtige. Det er dog stadig en udfordring at alle mand er hjemme og at både de og jeg har ønsker om hygge og gode dage! - men nu har vi i hvert fald skabt de bedst mulige rammer, vi kan.
      Kærlig hilsen fra Lisbet

      Slet
  6. Rigtig glædelig jul, jeg håber den bliver fantastisk, dejlig og hyggelig!

    SvarSlet
  7. Mange tak og stort i lige måde :-)

    SvarSlet
  8. Hej Lisbet. Hvor er jeg glad for, jeg fandt dig i min spam-indbakke. Jeg ved virkelig ikke, hvorfor du var røget deri. Tak for dine søde kommentarer hos mig.
    Glædelig jul.

    SvarSlet
  9. Hej Malene. Dejligt at du fandt mig, så mine små hilsner nåede frem :-)
    Også glædelig jul til dig!
    Kh Lisbet

    SvarSlet