onsdag den 10. december 2014

Jule-dage

Jul eller ej, der læses...


Allerførst tak for de mange søde kommentarer til mine tanker om jul i sidste uge. Dem blev jeg rigtig glad for, så tak :-)

Det går godt med julen her hos os, synes jeg. Ud fra de omstændigheder der nu engang er, synes jeg, det lykkes godt at fokusere på det gode og glædes over det som ér.

December har som altid sine mange små traditioner. En af dem er selvfølgelig jule-kalendere. Vi ser alle fire "Pyrus". Det er vores fælles kalender i år (og hold da op, hvor er den kedelig ;-)) Jan ser desuden "Jul i Gammelby" med Alberte, fordi hun ikke tør at se "Tidsrejsen" som Isabella og jeg ser. En daglig lille lykke-stund denne december er blevet at kramme Isabella, mens hun synger med på titel-sangen til "Tidsrejsen" <3

Der er nok ikke noget punkt, hvor min familie og jeg har så forskellig smag, som når det kommer til julepynt. Det jeg synes er smukt, enkelt og poetisk, synes Jan er grusomt kedeligt. Han elsker glimmer-juletræer, masser af farver, lyskæder med kulørte lys og farvestrålende metalic guirlander! Pigerne kan vist godt lide det hele. De går mest op i, at det helst skal være i rigelige mængder. Som Isabella sagde: "Vi fejrer jo, at Jesus blev født. Det er da værd at gøre noget ekstra ud af!" og det er jeg i princippet ikke uenig i :-)
Resten af året får jeg lov til at bestemme det meste. I december forsøger jeg lidt at udvikle tunnelsyn, så mit blik primært falder på ting, jeg kan lide! Sådan er det vist at være både æstetiker og familie-menneske ;-)

Vi har været på hele to små jule-udflugter med pigerne. Der er ikke meget, jeg holder mere af end disse små eventyr. Måske fordi der har været alt for lidt af det, måske ville det have været sådan alligevel. Uanset er det i hvert fald rigtig godt for min juleglæde med disse små familie-ture, som pigerne helt sikkert også nyder. "I år nyder vi det der er. Ikke det vi ville ønske der var" skrev jeg i sidste uge. Jeg glæder mig over, at det lykkes!

Fortsat god december fra mig.










Godnat ;-)



6 kommentarer:

  1. Skønne billeder :) At nyde det der er , er et godt motto for meget her i livet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Miri - og ja det er det virkelig. Jeg har tænkt på dit Henry David Thoreau citat i dag: " At påvirke dagens kvalitet er den højeste kunstform ". Jeg havde lige brug for det ;-)

      KH Lisbet

      Slet
  2. Jeg kan mærke helt ud igennem skærmen at I er gode til at nyde det der er - fantastisk :) Jeg kender desværre alt til det med at må rydde alle aftaler for bare at have overskud til det aller vigtigste, nemlig min egen familie. Hos os er der også sagt nej til alt som julefrokoster og andet obligatorisk i julen, og hvor er det egentlig vidunderligt ikke at skulle forholde sig til alle de mange invitationer der altid dukker op, selvom jeg til fulde forstår hvad du mener med at det er svært :)

    Tak for din besked på min blog, så jeg kunne finde ind til dig herinde - her bliver jeg helt sikkert hængene og følger med fremover ;)

    SvarSlet
  3. Kære Karina
    Tak for din søde kommentar. Den blev jeg rigtig glad for!
    Jeg er ked af at høre, at I også kender til at have det svært. Ønsker for dig at jeres jul må blive rolig og god!
    Tak fordi du har lyst til at følge med. Det glæder mig meget :-)

    KH Lisbet

    SvarSlet