onsdag den 21. januar 2015

Tillykke baby Livsglimt 1/2 år!

 


I dag er det et halvt år siden, at jeg begyndt at blogge. Mit første blog-indlæg var Ferie jeg kan ikke fordrage det - og så var jeg ligesom i gang!

Jeg husker følelsen af at oprette en lille-bitte blog i et lille-bitte hjørne af blogland og være spændt på om der nogensinde ville være nogen der fandt vej til mit hjørne. En af mine veninder skrev, at hun var glad for, at jeg endelig havde sluppet min indre blogger løs! Jeg anede personligt ikke, at jeg havde en indre blogger, men hun havde ret og jeg nyder at have et sted at gøre af den indre dialog som helt af sig selv former sig i mit hovede :-)

En ting der optog mig en del som ny blogger, var forsøget på at finde et sted, hvor jeg naturligt hørte hjemme. Jeg tullede rundt på må og få i blog-land og ledte efter et hjørne eller en niche, hvor jeg passede godt ind. Hvor der var nogen, som jeg havde lyst til at følge og som måske også havde lyst til at følge mig.

Jeg ærgrede mig over, at jeg tilsyneladende ikke passede oplagt ind i en niche: jeg elsker min have, men det er ikke en have-blog. Jeg er mor, men det er ikke en mommy-blog. Det er med stor sikkerhed heller ikke hverken en krea-, mode- eller madblog! - men hvad er det så?? - og hvor bor dem, der ligner mig? :-)

Her et halvt år senere ved jeg, at der er blogs, jeg nyder at følge, i ret forskellige hjørner af blogland. Ligesom det har vist sig, at dem der har lyst til at følge med hos mig åbenbart også "bor" lidt spredt rundt omkring i det her store og lidt uoverskuelige land.

Mit lille hjørne er blevet et sted, hvor jeg føler mig hjemme og godt tilpas og her har jeg tænkt mig at blive :-)



      



14 kommentarer:

  1. Stort tillykke!! Er det virkelig kun et halvt år siden, du startede? :o Er enig med din veninde, det er godt at have dit hjørne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Ja, et halvt år præcis :-) Ja, hun var klogere end mig der. Hun havde tidligere spurgt mig, om jeg havde overvejet at blogge og min reaktion var: nej, om hvad da? Det har så vist sig ikke at være noget problem :-D

      Slet
  2. Stort tillykke med fine Livsglimt. Jeg håber du vil vokse dig stor, men bevare de smukke inderlighed som bloggen har nu. Kram.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du have Marina. Jeg har tænkt over dine ord om blogge, der bliver større og det svære i at blive ved med at være ærlig. Jeg vil gøre, hvad jeg kan for at passe på Livsglimt - om den bliver stor eller lille. Kram

      Slet
  3. Tillykke med bloggen og Tillykke med at du har fundet dit hjem i blogland. :D
    Jeg synes du gør det godt og ja der er også plads til os som blogger om flere forskellige emner.. og det er skønt..
    Glæder mig til at læse mange flere indlæg..

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jeanette
      Mange tak for din søde kommentar <3 Så dejligt at du har lyst til at læse med!

      KH Lisbet

      Slet
  4. tillykke med fødselsdagen, og du passer perfekt ind i blogland. For her er der mange, som ikke lige kan hænge en bestemt mærkat på bloggen, og det er noget af det jeg nyder, at jeg kan blive udfordret på mine meninger og blive inspireret af andres liv. God weekend til dig og dine kære

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lene
      Tak skal du have. Jeg synes også, at det er dejligt og inspirerende at møde andre på denne måde og også dejligt at opleve at det ikke er bloggens mærkat eller ej, der er afgørende for, om man har noget til fælles med andre!

      KH Lisbet

      Slet
  5. Tillykke med blogfødselsdagen ;) Blogging ér bare hyggeligt.

    - Anne

    SvarSlet
  6. Tak skal du have :) Ja, det ér det nemlig. Det ved jeg også nu ;-)

    SvarSlet
  7. :-) og det vigtigste er at det er dit hjørne og du kan lufte det du har lyst til- og vi kan komme og gå som det passer bedst i mening og tid :-) Men krogen her er din helt egen- og netop den indre dialog er fin at følge !

    SvarSlet
  8. :-) Det glæder mig at du har lyst til at følge den indre dialog. Den er den jeg hygger mig mest med at formulere og skrive :-)

    SvarSlet
  9. Tillykke med et første halve år :) Jeg kender til følelsen af ikke at vide hvilken slags blog man er :) Jeg tænker at vi vel ER vores blogge - at de ER os med hvad vi nu indeholder.. Eller noget :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, eller noget :-) men jeg forstår godt hvad du mener og er enig :-)

      Slet