torsdag den 8. januar 2015

Tættest på mit hjerte i 2014




Blog-highlights fra 2014 og dermed også fra hele bloggens historie :-) Udvalgt ud fra hvilke indlæg, der har betydet mest for mig selv - været tættest på mit hjerte.


Historien om et parforhold
Uden sammenligning det mest læste indlæg på bloggen og uden sammenligning det, der krævede mest af mig at udgive :-) og af sidstnævnte grund nok også det jeg nu holder allermest af. Mit helt eget lille fyrtårn for kærlighed og udholdenhed!


Tanker om jul
Er også et af mine mest sårbare indlæg og derfor også et af dem, der er tættest på mit hjerte. Jeg fik rigtig mange skønne kommentarer på det, hvilket også var med til at gøre det til noget særligt. Det er så dejligt at de indlæg, hvor jeg giver mest af mig selv også ofte er dem, der bliver taget bedst imod!


Jeg plejede at være en folk godt kunne lide
Jeg kender til at lide. Sådan er det bare. Jeg har været så syg så længe og i lang tid så voldsomt, at det ikke kan være anderledes. Jeg har et kæmpe stort ønske om at bruge den lidelse til at bringe trøst - og vil gerne bruge min egen sårbarhed til forhåbentligt at ramme noget alment i andre.


Sjældent lykkelig
Er noget særligt, fordi det beskriver nogle helt særlige uger i sommers, som jeg aldrig vil glemme. Efteråret blev en noget skuffende affære oven på det, men følelsen af lykke står stadig lysende klar. Bliver jeg nogensinde så lykkelig igen? Jeg ved det ikke.


Skønhed og forfald
At begynde at blogge blev for mit vedkommende også starten på at fotografere. Jeg har taget rigtig mange billeder, der ikke har nogen særlig værdi, men ind i mellem får jeg også taget nogle, hvor jeg tænker: det er faktisk et smukt billede!  "Skønhed og forfald" er nogle af dem :-)



8 kommentarer:

  1. Smukke indlæg på hver deres måde. Nogle var læst før, og blev genlæst med glæde, mens andre bragte endnu flere svar på mine spørgsmål om dig. Tak for turen, og tak for indlæg, der sætter tanker i gang :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Charlotte
      Tak fordi du tog hele turen og lagde søde kommentarer undervejs :-) Tak for dine søde ord - og dejligt, at du har lyst til at finde svar om mig. Jeg har det på samme måde med dig og med andre. Det er en meget hyggelig måde at lære hinanden at kende på: gennem puslespils-brikker der bliver tilføjet lidt efter lidt. Nogle brikker små, andre store - som lille Martin Frømand :-)

      Kærlig hilsen fra Lisbet

      Slet
  2. Når den der skriver virkelig har noget på hjertet, så er jeg sikker på det når langt ud. Er sikker på der er mange der har nydt stor glæde af, at du deler ud af dine tanker og erfaringer. Jeg er én af dem.
    Tror også man selv får meget igen, og når man bliver ramt af sygdom, tror jeg, at det er ekstra vigtigt at gøre det.
    Ingen der ikke selv har prøvet det, ved hvordan det virkelig er. Hvis man skal bevare sig selv, og stadig finde forståelse og støtte, så skal folk jo også vide, hvordan det er. Tror hurtigt man kan blive alene og isoleret, men hvem ønsker det.
    Så jeg vil med forventningens glæde, se frem til at se dine billeder og læse med.
    Rigtig godt nytår.
    Kh Helle

    SvarSlet
  3. Kære Helle
    Tak for din søde hilsen. Der er en ting, der virkelig har glædet mig og opmuntret mig. Både i forhold til bloggen, men også i forhold til nogle prædikener/livsfortællinger jeg har holdt nogle gange i vores kirke (og som var noget mere hudløse end bloggen!) og det er, at når man taler om sorg, frygt, ensomhed, begrænsninger eller hvad det nu kan være, så kan andre tit bruge det til noget, selvom deres livssituation er en anden. Fordi det er følelser, vi alle kender til. Det synes jeg er utrolig dejligt!

    Det gør isolationen mindre, som du skriver og det får mig til at føle, at jeg ikke er helt så forskellig fra andre mennesker, som jeg godt kan føle (på grund af sygdommen).
    Jeg sætter utrolig stor pris på dine kærlige og kloge kommentarer. Tak!

    SvarSlet
  4. Kære Lisbet
    Du skriver så fint og ærligt. Det kan jeg godt lide. Du er et søgende menneske...

    Kram

    Jetemajken

    SvarSlet
  5. Kære Jetemajken
    Tak skal du have. Det glæder mig! Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med, at jeg er et søgende menneske? Trosmæssigt er jeg et meget afklaret menneske :-)

    Kærlig hilsen Lisbet

    SvarSlet
  6. Fint og reflekterende tilbage blik. Viser blandt andet, at du tager det at blogge seriøst, du vil noget med at dele.

    SvarSlet
  7. Kære Miri
    Tak! Det lyder lidt voldsomt, når du skriver det - men du har ret. Jeg tænker på bloggen som en gave. En gave jeg har stor lyst til at give naturligvis! - men jeg håber, at der er nogen der får noget ud af, at jeg deler :-)

    SvarSlet