onsdag den 1. april 2015

En hyldest til min elskede





I dag har min mand Jan fødselsdag. Han bliver 44 år. 18 år har vi været gift til sommer! 

Om Jan Nielsen ved jeg, at jeg på et tidspunkt var virkelig skuffet over, at han bare var Jan og ikke den superhelt, jeg troede, jeg havde giftet mig med. Jeg ved, at han kan skuffe og såre mig og ikke altid tænker mere på mig end på sig! Jeg ved, at han har virkelig dårlig smag i julepynt og jeg ved, at det nogen gange virker som om, at manden absolut ingenting fatter, selvom noget er helt indlysende og manden skulle forestille at være intelligent! ;-)


Om Jan Nielsen ved jeg også:
  • At han laver morgenmad og morgenkaffe til mig hver eneste morgen
  • At han næsten hver aften kysser mig godnat - på min mund, på min næse og på min pande!
  • At hvis jeg nogensinde skulle miste ham, tror jeg, at jeg ville savne allermest at falde i søvn på hans bryst-kasse. Det er det tryggeste sted i hele verden.
  • At jeg elsker at tale med ham. Jeg ELSKER den stadige samtale vi har kørende. Om livet, om Gud og om, hvad der er det allervigtigste.
  • Jeg elsker, at han kalder mig "min engel" og "min elskede"
  • Jeg elsker, at min hånd hører så naturligt hjemme i hans. 
  • Jeg ved, at en af mine absolut favorit ting i hele verden er at være sammen med ham.
  • og at jeg er LYKKELIG for, at mine børn fik ham til far!

Jeg beundrer, at han er fast besluttet på ikke at give op. At han bliver ved med at kæmpe for det, han tror på og det, han ved er sandt. Jeg er stolt af, at han er sjov og af at han er en dygtig underviser. Jeg værdsætter, at han ser godt ud, at han er intelligent og når han gør sig umage for min skyld.

  • Jeg ved, at når jeg spørger ham, om han vil hjælpe mig, svarer han næsten altid "Ja, selvfølgelig" (som om svaret ikke kunne være andet).
  • At han har været mig en god og trofast mand i gode og onde dage.
  • At han er modig. Ikke fordi han aldrig bliver bange, men fordi han forsøger at gøre det rigtige alligevel.
  • Jeg ved, at vi er et godt team som kæmper side om side for et godt liv for vores familie.
  • Jeg ved, at når noget er virkelig vigtigt og har stor betydning vælger han altid mig og os.

Om Jan Nielsen ved jeg, at jeg elsker ham. Kærlighed kan være alt muligt svært. Kedelig, ensom, hjerteskærende, kompliceret.  Sådan er vores kærlighed også nogle gange.  Men kærlighed er mest af alt stor, vild og vidunderlig. En fantastisk gave!

Tillykke med fødselsdagen, skat. En lille ode fra din kone!




11 kommentarer:

  1. Nåååhr, dejlig læsning. Stort tilykke til - og med - ham!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Dorte :-) Kram fra Lisbet

      Slet
  2. Tillykke med ham, heldig du har ham, og han dig, smukke billeder.
    God påske

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og tak for dine søde ord :-) Tak i lige måde!

      Slet
  3. Smukke ord og dejlig læsning :) Tillyke med - og til - ham :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre og tak :-) KH Lisbet

      Slet
  4. Åh, der fik jeg da godt nok lige en kæmpe klump i halsen - jeg kender ikke nogen af jer, men jeg kender kærligheden og dens glæder og genstridigheder. Supersmukt skrevet. Han må da blive helt vildt rørt, når han læser det.
    Tillykke med fødselsdagen til en heldig mand og hans heldige kone. Hvor var det godt at I fandt hinanden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine smukke ord, Helle. Han blev heldigvis glad. Han siger, at det er det bedste blog-indlæg, jeg har skrevet indtil nu ;-)
      Og tak, det var nemlig rigtig godt!
      KH Lisbet

      Slet
  5. hvor fint og inderligt skrevet- og modigt- tillykke til ham og dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen! Jeg føler mig altid lidt modig, når jeg skriver personligt, men det er samtidig sådan, jeg holder mest af at skrive!
      KH Lisbet

      Slet
    2. PS: og lader altid Jan godkende alt først :-)

      Slet