onsdag den 18. marts 2015

Hvad jeg ser!



For det utrænede øje ligner dette måske blot små bøtter med jord, men intet kunne være mere forkert. Her er hvad jeg ser....













Jeg ser SOMMER!

Jeg ser hele terrassen fyldt med blomster, passet og plejet fra små.
Jeg ser:

  • Søster Sara hjemme fra Afrika.
  • Jan ved min side.
  • Børnene omkring mig.
  • Et stort forbrug af Sun-lolly is.
  • Mange, mange sandkager (altid med vanilje) bagt i "kage-bageriet" på terrassen.
  • Jeg ser en næsten endeløs række af små gode stunder midt i mine blomster.
  • Jeg ser kold hvidvin og godt selskab i skyggen under blodblomme-træet.


Tænk at der kan være meget i små bøtter af plastik ;-)




18 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak. De er fra haven sidste sommer. Glæder mig til at opleve det hele "live" igen :-)

      Slet
  2. Jeg så det lige først som muffins, der var brændt seriøst på ;-) hahaha... sådan kan øjet narre. Men skønne billeder af blomsterne. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. He He, ja det er nok begrænset, hvad der gemmer sig af hemmelig skønhed i forbrændte muffins ;-) Tak Birgitte :-)

      Slet
  3. Jeg skal hjem og så... det kan da kun går for langsomt!!! Fantastiske billeder- som om øjet bare trænger til farver nu! Og utroligt at de der potter kan rumme så mange drømme :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Løb! Jeg beundrede dit nye hus på hjul tidligere i dag. Det ser fantastisk ud. Der er også god plads til drømme - og kaffe.

      Slet
    2. kaffen derude har jeg stadig til gode ;-) og frøene tør jeg ikke stille ud endnu- der er jo stadig rimfrost om morgenen .-)

      Slet
    3. Du har vist for travlt;-) Jeg har også små planter indendørs, der trænger til at komme ud, men jeg tør heller ikke, når det er så koldt.

      Slet
  4. Skønne billeder og vidunderlige drømme der snart står på spring for at blive virkelighed:-)))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er rigtig skønt! Jeg bliver aldrig et "jeg elsker alle årstider lige højt" menneske. Jeg vil ud og det kan vi komme nu :-)))

      Slet
  5. Jeg er selv igang med forspiring til altanen og har i dag også foræret min mor nogle blomsterfrø så hun kan få lidt extra til haven.
    Det er super skønt og ville ønske jeg selv havde have, men jeg må være lidt tålmodig endnu :D

    Skønne billeder.. det gør en så glad og fuld af forårs fornemmelser.

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor hyggeligt, at du forspirer til altanen. Jeg kan sagtens forstå, at du gerne vil have en have, men bare det, at man kan komme ud, synes jeg betyder rigtig meget. For mig er forskellen på en lejlighed med og uden altan kæmpe stor :-)
      Tak, jeg synes også det er dejligt at blive mindet om alt det gode der er i vente :-)

      Knus

      Slet
    2. Jeg ville aldrig kunne bo et sted hvor der feks ikke mindst var altan.
      Lige nu nøjes jeg med altanen og min mors have.
      Hun har nogle problemer med skulderen og synes kun det er lækkert når jeg ind imellem låner haven lidt.
      Jeg har feks i dag brugt en del timer på at få alt det visne væk fra hendes staudebed :D
      Ja og så fik jeg sat de blomsterfrø jeg gav hende i går til spiring i hendes drivhus.

      Skønt at foråret endelig er kommet :D

      Knus <3

      Slet
    3. Ja, jeg har læst, hvor flittig du har været :-) Dejligt for jer begge! Det er SÅ skønt!

      Slet
  6. Uha dejlige "syner" :-). Jeg elsker de duftende ærteblomster, og for første gang i år vil jeg så dem, for nu er ungerne store nok til at forstå at bælgene ikke må spises :-)

    SvarSlet
  7. Ja ;-) Ærteblomsterne er svære at undvære, når man først har vænnet sig til dem. Så meget sommer. Hver alder sin charme heldigvis ;-)

    KH Lisbet

    SvarSlet
  8. Sikke nogle skønne og dejlige plastic-bøtter du der har. Vild med alt det du kan se i dem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Smil, ja det er en helt særlig slags bøtter fyldt med gode sager ;-)

      Slet