søndag den 26. april 2015

Årets første sandkage...



I dag blev årets første sandkage tilberedt på terrassen. Jeg har ikke tal på, hvor mange kager og is-desserter jeg har fået serveret derude og hvor mange gange jeg har svaret på, hvad jeg gerne vil have i af ingredienser. Pistacie? Jordbær? Vanilje? Der ender næsten altid med at være vanilje i Albertes anretninger. I dag var der også ternede løg i, aka itu-revne vibeæg-blade.

Der blev forberedt ingredienser...

 

 

- indsamlet i haven. Af blomsterne i græsplænen kan man plukke ubegrænset. I blomsterbedene måtte man tage en af hver....
 





Da det blev spisetid, viste det sig, at kagen havde udviklet sig til sushi med Faxekondi. Sådan kan det gå. Løg og vanilje er uanset altid godt ;-)



8 kommentarer:

  1. Det er lidt af en fancy ovn, I holder jer :D Elsker det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det tilføjer lidt spænding til spisetid med sådan en ovn :-D Det er dog uklart, hvad der skyldes ovn og hvad der skyldes kokkens kreativitet ;-)

      Slet
  2. ja så skønt at lidt af hvert kan blive til alt muligt- og hvor der hun glad ud - og lidt underfundig ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er rigtig dejligt. Underfundig? Det kan godt være. Hun hyggede sig i hvert fald helt sikkert - og det gjorde jeg også!

      Slet
  3. Lækkert. Sikke hun disker op. Og lækre fotos :)

    SvarSlet
  4. Tak Liv. Det er ikke altid at ingredienserne er så fotogene som de var i går :)

    SvarSlet
  5. Søde billeder om små hverdagsglimt der gør glad - jeg får også serveret mange "lækre ting" på terrassen - men må sige det er lidt mere smattet, ingen blomster- og af sand, jeg mistænker nabokatten for at have xxxxxxx i ( :) ) men hyggeligt er det. Det sødeste smil hun har jeres pige- dejligt foråret bringer blomster og kærlighed, når hverdagen kan være hård. Tanker til jer <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Mille
      Hvor hyggeligt med et besøg af dig. Det er heller ikke altid serveringerne er helt så dekorative her :-) Ja tak, jeg suger det til mig, foråret og de små gode stunder, det bringer med sig! Tak for din søde og kærlige hilsen.

      KH Lisbet

      Slet