fredag den 10. april 2015

Hide and watch...




De sidste tre måneder har været rædselsfulde. Der er ikke så meget andet at sige. Jeg har været voldsomt syg med stærke smerter dag og nat. Hver dag og hver nat. Uge efter uge efter uge efter uge. Fuldstændigt overfølsomt nervesystem og smerteramt på mange måder. Har ikke magtet uro og selskab. I meget høj grad heller ikke fra mine nærmeste tre. Har næsten ikke kunnet tale på grund af smerter. Ikke magtet øjenkontakt, samtale eller berøring - eller folk i lokalet. Så er der ikke så meget tilbage!

Jeg har nævnt det her på bloggen, men har ikke haft lyst til at skrive: "jeg lider" uge efter uge.

Nu har jeg endelig følelsen af at rykke en anelse væk fra kanten af afgrunden, men pyha! Noget af tiden har jeg længtes efter at dø. Ikke at jeg på nogen måde har været selvmordstruet. Det har bare været alt, alt for svært at være i live. Noget af tiden har jeg også ønsket for min mand og mine børn, at jeg ikke var her. Så var de frie! Jeg ved godt, at det ikke passer. Det har bare været så fortvivlende. Meget forstærket af, at det liv jeg kom fra inden denne omgang også var et ekstremt svært liv at leve.

Nu er jeg her. Skal finde fodfæste igen. Jeg har faktisk fundet det.

Jeg er fyldt af en beslutsomhed i forhold til fremtiden. Min kristne tro fylder normalt ikke meget på bloggen, men det er en stor del af mit liv og det er ikke meningen, at jeg skal være syg. At jeg skal leve et så ekstremt begrænset liv. For fire år siden blev mit liv vendt fra død til liv. Det er en lidt længere historie, men vi fik en helt ny retning for vores liv og Jan og jeg bliver aldrig de samme mennesker igen. Jeg fik det markant bedre, men jeg skal være helt rask. Jeg skal ikke tilbage til, hvor jeg kom fra.

Hide and watch...  Når jeg første gang lægger feriebilleder op af os fire i færd med at tage REVANCHE!!! - you´ll know :-)



14 kommentarer:

  1. Det gør mig ondt at du skal leve i smerte, smerter tager pusten fra os alle og have dem hele tiden må give dage, hvor det synes lettere at give op. Men heldigvis lyser din livsglæde ud af alle dine ord og billeder og du har en god familie der står ved din side. Du klarer det , det tror jeg på :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Miri
      Sikke en dejlig kommentar. Tusind tak! Ja, jeg kommer til at klare det :-)

      Slet
  2. Godt at høre du er på vej ud til verden igen. Jeg er ked af du må gennem alle de smerter men som du så fint skriver, så skal blive du rask.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Mette
      Det er ikke slut endnu desværre. men nu er jeg i hvert fald på vej væk fra kanten. Det har været noget værre møg, men ja jeg skal blive rask. Helt rask!

      Mange tak for din hilsen :-)
      KH Lisbet

      Slet
  3. Jeg er fuld af respekt over din vilje og styrke Lisbet. Det må have været nogle fuldstændig forfærdelige måneder du og din familie har været igennem. Håber det bedste for dig i det gryende forår :-)
    Kh
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Mette
      Tak for din hilsen. Det har desværre været rædsomt svært. Det er ikke tilfældigt, at jeg nævner min tro her, for det er helt sikkert der styrken kommer fra :-) Tak for dit kærlige ønske!

      Slet
  4. Kære Lisbet!
    Hvor lyder det som mere end hæsligt det du har været igennem. Godt du har fundet fodfæste igen, det kræver styrke, og de dejlige mennesker du har i din nærhed. Alt godt til dig fremover.
    Hilsner fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette
      Ja, det har desværre været temmelig hæsligt. Svært for børnene også, selvfølgelig. Det er ikke slut endnu, men nu må vi gribe livet og komme et andet sted hen! Tak for din kærlige hilsen.

      KH Lisbet

      Slet
  5. Kære Lisbet

    Jeg håber, du går en god tid i møde!
    Smerter er svære at takle... Det er svært at trøste folk med smerter...

    God bedring!

    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære JetteMajken.
      Tak for dine kærlige ønsker! Ja, du har nok ret. Der er ikke altid så meget at sige...

      KH Lisbet

      Slet
  6. For pokker, det lyder ikke rart. Jeg håber det snart vender for dig og der kommer lidt ro på hele familien. Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Birgitte
      Tak for din hilsen. Mange tak skal du have. Det trænger vi virkelig til!

      KH Lisbet

      Slet
  7. Kære Lisbeth,
    Jeg sætter STOR pris på din blog - netop fordi den er så hudløst ærlig!
    Tak fordi du beskriver dit liv og familiens liv, på godt og ondt.
    Jeg ønsker for dig, at du virkelig bliver smertefri og rask :) - og bliv endelig ved med at dele dit liv her - også når du ikke har det godt.
    God Store Bededags weekend til dig og dine!
    Kærlig hilsen Marianne

    SvarSlet
  8. Kære Marianne
    Sikke en dejlig kommentar at finde i sin indbakke. TAK! Den blev jeg virkelig glad for. Jeg er rigtig glad for, at du har lyst til at følge med. Tak fordi du gider og tak fordi, du tager dig tiden til at kommentere ind imellem. Det værdsætter jeg rigtig meget! Også god weekend til dig!

    Kærlig hilsen Lisbet

    SvarSlet