fredag den 8. maj 2015

Tulipan-spam





Hvis du ikke er så vild med blomster, herunder tulipaner, er det nu du skal skynde dig at kigge den anden vej! Jeg kan nemlig godt lide dem, tulipanerne, og har over 500 i min have. Der er spam på vej...

Jeg har udviklet en tradition med at lægge mindst 400 blomsterløg hvert efterår. Jeg har mange favoritter: blandt andet krokus, narcisser, vibeæg - og tulipaner. Tulipanerne er de mest flygtige. Mange lever kun en sæson eller to, men det er altså også nogle af de smukkeste, så der ender som regel med at ryge en del i jorden af dem. Det kan godt være en udfordring at finde steder nok i haven, hvor der ikke har stået tulipaner i fire år. Det lykkes dog altid og lige nu er så tiden, hvor jeg kan nyde resultatet af mine anstrengelser.

Hvor skønne tulipanerne end er, kan de dog ikke konkurrere med mine to søde foto-assistenter Isabella og Alberte :-)






























Tak fordi du holdt ud så langt. God weekend! :-)


16 kommentarer:

  1. Smukke billeder, blomster og piger :) Misunder dig, at du har overskuddet til at plante alle dem!

    SvarSlet
  2. Det man holder allermest af, er man jo tilbøjelig til at finde overskud til :-) Alt hvad jeg laver i haven - luge, plante mm - foregår siddende på min numse på en knæpude! ellers kan jeg ikke holde til det, men det gør mig glad at rode derude. Jeg elsker både at vide, at jorden er fyldt med gode sager hele vinteren og synet af det hele, når det pibler frem. Ind imellem når jeg har brug for hjælp smiler jeg sødt til Jan ;-)

    SvarSlet
  3. Jeg dåner af fryd !! Ja, ordet dåne kom til mig da jeg så din skønheds overflod :)
    Her i min nye have har ikke turde plante tulipaner, for Hjort, hare og andre vilde dyr æder alt... Men åh hvilken tulipan fryd !!!
    Jeg må vove det til efteråret 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Smil, dåne. Det var ikke så lidt :) Jeg synes også, der er mange smukke i mellem! Ja, du må næsten vove det. Vi bor vist lidt i hvert vores hjørne af landet, ellers måtte du komme forbi og nyde :)

      Slet
  4. De er meget smukke. Både blomsterne og pigerne :) kh Birgitte

    SvarSlet
  5. Hvor er det overdådigt med så mange blomster, er sikker på du har fortjent den forkælelse og luksus! Og så dejlige piger også!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen Katrine, det var sødt sagt! Jeg er jo stort set altid hjemme, så jeg værdsætter rigtig meget, når der er skønhed omkring mig!

      Slet
  6. Sikke nogle fantastiske billeder. 400 løg hvert efterår? Og du får fuld bonus for sliddet! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja, 400. Men jeg kan altså sagtens finde på at købe blomsterløg i stedet for slik! Jeg køber dem over nogle måneder, ikke mindst til sidst hvor de er sat meget ned :-) Fuld bonus. Det synes jeg nemlig også!

      KH Lisbet

      Slet
  7. Tulipaner er helt vidunderlige og du har såå mange smukke.

    Håber du får en skøn søndag og dejlig mors dag.
    Knus <3

    SvarSlet
  8. Tusind tak Jeanette for din søde hilsen! Jeg er faktisk blevet utrolig forkælet allerede med morgenmad, købte og hjemmelavede gaver, kort og blomster. Pigerne går meget op i det. Det er utrolig hyggeligt og jeg føler mig meget heldig!

    Knus Lisbet

    SvarSlet
  9. Lækre blomster og endnu lækre blomsterpiger!

    - Anne

    SvarSlet
  10. Tak Anne for din søde kommentar! Ønsker dig en god dag :-)

    SvarSlet
  11. Jeg er vild med dit tulipan spam indlæg, lækker buket og dejlige piger du har! Ha en god torsdag Lisbet:-)

    SvarSlet
  12. Tak Anette :-) og i lige måde til dig. Måske du tilbringer den i haven i det gode vejr :-)

    SvarSlet