lørdag den 14. november 2015

En mor, et kamera, nogle bønner og en pige




Moren ville gerne fotografere nogle bønner fra haven til Instagram og tænkte at barnehænder var velegnet til formålet! Det var Alberte helt med på og vi spadserede ud i haven for at tage nogle billeder. Vi manglede nogle blomster, syntes hun og skaffede det. Hun kunne også berette om frøperspektiv, fugleperspektiv og normalperspektiv, som man havde lært om i skolen...

Jeg synes meget ofte mine små (for sjældne) fotosessioner med børnene udvikler sig til en rigtig hyggelig og sjov lille stund, man bliver glad af. Det er sjovt at fjolle og hyggeligt at finde på. Ligegyldigt hvad jeg fotograferer, tager jeg som regel mange billeder. Så er der en masse, der bare bliver slettet, men som regel også nogle, der bliver gode - og god mulighed for at skære ansigter undervejs :-)

Skal jeg sige noget kort om bønnerne er det pralbønner. Jeg såede dem i juni, plantede dem ud og gav dem noget at klatre op ad. De har fået lidt vand, men ellers har de klaret sig selv. Helt vildt nemt. De smager godt (husk at koge dem, ellers er de giftige) og denne sort "sunset" får smukke sart laksefarvede blomster.

Her følger nogle billeder fra vores lille mor/datter bønnefotografering :-)









Nu er vi ved at være i godt humør ;-) God weekend!




20 kommentarer:

  1. Flotte billeder og en meget smuk pige:o)

    SvarSlet
  2. Hvor har hun et godt glimt i øjet din dejlige pige. Og så ser de bønner da bare for fine ud... Og stadig med blomste?

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en dejlig kommentar om Alberte. Den blev jeg glad for! Ja ikke... Der er ikke blomster mere. Nu står espalieret med planterne på i skuret i håb om, at de sidste bønner bliver til tørrede bønner. Men i en lang periode var der ærteblomstlignende blomster. Jeg synes hele planten var meget dekorativ.

      Slet
  3. wow nogle skønne fotos Lisbet :o) glad i låget.
    Og sikke en flot farve bønnerne har!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Ja, glad i låget er vist den helt rigtige betegnelse! Ja ikke? Jeg synes, de er så flotte, men desværre forsvinder farven under kogningen.

      Slet
  4. Bliver også et stort smil af at kigge på de dejlige billeder:-))) hvor er Alberte skøn!

    SvarSlet
  5. Smiler... Tak Anette. Ja, hun er virkelig dejlig!

    SvarSlet
  6. Sådanne små hyggestunder med børnene er guld værd. Hvor har bønnerne dog en flot farve - passer lige til datterens jakke.
    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er virkelig rigtigt. Jeg ved ikke ret meget om bønner. Jeg har ikke prøvet at dyrke dem før, så jeg vidste slet ikke, at de kunne være pink - og matche til pigejakker :-)
      Kh Lisbet

      Slet
  7. Hej! Kan kun istemme hvad andre allerede har sagt: skønne fotos og smuk pige! Jeg faldt netop over din blog (fagre nye verden!), og har lige læst dine forrige indlæg, og kan kun tale med om f.eks. det manglende kort over blogland (som helt ny blogger), eller hvad med blot noget skiltevisning?! Det ville gøre underværker...
    Mht. dit indlæg om stress: Jeg har selv været alvorligt stressramt, og det er skræmmende!! Jeg håber det bedste for dig med det du går igennem!
    Pas på dig selv; kærligst Mor-monsteret fra Skøre liv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak "Mor-monster" :-) og velkommen til! Både her hos mig og i Blogland generelt. Det er et godt land, håber du vil trives :-)
      Skiltevisning ja .... Det er ikke lykkes at finde en forvaltning, der tager mod forslag!
      Trist at du - også - har været der. Mange tak for dine gode ønsker og endnu engang velkommen til :-)

      Kh Lisbet

      Slet
  8. Sikke dejlige billeder, man kan fornemme, at det har været en rigtig hyggestund at tage dem. Dejligt :-) Jeg er faktisk ret vild med dine billeder, for de er så sigende og på ingen måde kunstige. Bare helt nede på jorden i en helt almindelig og alligevel helt speciel hverdag.
    Helt enig bønner er noget af det nemmeste, og de smager dejligt.
    kærlig hilsen
    Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Rikke
      Sikke dog en skøn kommentar at få. Det synes jeg er en virkelig dejlig kompliment, så Tusind tak!
      Bønner er ikke noget, der har været på min radar før, men det skal vi helt sikkert have igen :-)

      Kh Lisbet

      Slet
  9. Søde Lisbeth. Hvor er det nogle skønne og dejlige billeder af din datter. Hun har en helt særlig udstråling. Hvor er hun kær. Det er begge dine piger så meget, synes jeg:) Tak fordi du deler dine øjeblikke med dem.
    Og pralbønner, dér lærte jeg noget nyt. Hvor er naturen dog magisk, i alle sine farver:)
    En dejlig dag til dig.
    Med varme fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laila
      Tak for dine søde ord :-) Jeg er også dybt taknemmelig for mine to dejlige piger. Meget forskellige er de og så vidunderlige på hver deres måde :-)
      Jeg er også fascineret af de bønner. De fineste lyserøde perler gemt inden i almindelige grønne bælge. Det er lidt magisk :)

      Kærlig hilsen fra Lisbet

      Slet
  10. Nåhr, sådan en skøn pige kan man blive helt skudt i. Forstår din stolthed! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en skøn kommentar! Tusind tak :-)

      Slet