tirsdag den 1. december 2015

Glædelig december og tak for i år!








Så ruller vi! Dagen ventet med spænding i mange hjem. Pakkekalender, chokoladekalender, kalenderlys og julekalender på tv. Som Alberte sagde i går: "Det bliver en god dag. Det kan jeg allerede mærke!" :-)
Under bunden på en af kalendergaverne fra Tiger her til morgen stod dette visdomsord:

"Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That's why it's called the present"

Tak til Tiger for den :-) Jeg vil ønske jer alle en rigtig god juletid. Håber den bliver fyldt med varme og glæde, men vil også med en let omskrivning citere min veninde for følgende: Hvis julen ikke bliver god, så fortvivl ikke. Der kommer en ny til næste år! Så skulle forventningspresset være pillet lidt af det :o)

Jeg har besluttet mig for at holde juleferie fra bloggen i december, så derfor vil jeg også sige tak for i år! Det kommer nok ikke bag på nogen, der har fulgt med, at det har været et hårdt år. Svært, ensomt og ikke et år jeg har behov for at møde igen. Midt i det har bloggen og livet omkring den været et lyspunkt. Et vindue. Et forbindingsled til verden. Så tak fordi I var der!! Tak fordi I gider læse med. Vi ses i 2016 <3      


28 kommentarer:

  1. Rigtig god ferie :) Jeg glæder mig til at følge dig næste år, som vi håber bliver et rigtig godt år :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja et rigtig godt år. Både hos mig og hos dig. Det kunne virkelig være dejligt!

      Slet
  2. Sikke fine visdomsord. Dem vil jeg prøve at huske her i travle december. Hav en god jul og godt nytår sødeste du. Husk at passe på dig selv og jeg læser med igen i 2016. Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg synes det var et meget sødt ordspil med "gift" og "present" :) Mange tak og i lige måde Birgitte! Det glæder mig :-)
      Kh Lisbet

      Slet
  3. Tak for at jeg får lov at følge lidt med i dit liv her. Du og dine ønskes en velsignet advents- og juletid. Kh kusine Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så hyggeligt at du gider Dorte! Som jeg før har sagt, så mangler vi bare, at du også får en blog, så jeg kan følge med hos dig ;-) Det bedste var naturligvis at kunne mødes. Det samme ønsker jeg for jer <3
      Kh Lisbet

      Slet
  4. Selv tak og rigtig glædelig jul godt nytår til dig og dine kære, gid år 2016 må blive et langt langt bedre år for dig og jer, med mere overskud og færre smerter :-*

    Vi læses ved i det nye år :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for ønskerne. Åh ja, det kunne virkelig være dejligt at kunne skrive en hel anden opsummering af året til næste jul!!

      Glædelig jul til jer Karina og ja, vi læses nemlig ved :o)

      Slet
  5. Ja klart vi ses i 2016. Nyd december, julen og glem forventningspresset. Fantastisk citat fra Tiger. Det må vi helt sikkert huske på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja klart vi ses :-) Tak skal du have. Ønsker også at julen må blive god hos jer!

      Slet
  6. Åhhh, jeg elsker jo også visdomsord, og ja, det var nogle rigtig gode nogle af slagsen! Pas på dig selv i den søde juletid, det ser ud som om der er styr på hyggen.... 2016 blir helt klart bedre! Take care 😀

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du er også leveringsdygtig i nogle gode :-) Tak for omsorgen. Det vil jeg forsøge.
      2016 blir helt klart bedre!! Nemlig.

      Slet
  7. Kære Lisbet!
    Det er smukke og klare billeder, specielt det af Alberte, og skønne ord fra hendes mund! Det er altså dejligt med sådanne små og overraskende visdomsord, specielt på steder det ikke forventes.
    Ønsker dig og dine en rigtig god juleferie, og et godt nyt år hvor jeg vil glæde mig til fortsat at følge dig!
    Alt godt!
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette! Ja, jeg synes også der var sådan en dejlig tryg forventning i hendes ord :-) Mange tak. Jeg ønsker også jer en rigtig god - og travl ;-) - juletid. Jeg er rigtig glad for at du er her!
      Kærlig hilsen Lisbet

      Slet
  8. Dejlige ord fra både din datter, venininde og Tiger. Ønsker dig en glædelig december og det allerbedste for 2016, håber det bliver mildere mod dig og dine. For mig er din blog et inspirerende lysglimt i hverdagen, tak for det. Jeg glæder mig til at følge med i 2016. Kærlig hilsen Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en skøn kommentar Rikke! Lysglimt er et dejligt ordspil på Livsglimt. Det har jeg aldrig tænkt på :o) Men jeg bliver faktisk rigtig glad for at du - og også andre - også kan forbinde noget lys med min blog her ved afslutningen af et år, der har været så svært. Det bliver jeg faktisk lidt rørt over!
      Tak for dine gode ønsker og Glædelig jul til jer!
      Kh Lisbet

      Slet
  9. Lyder som en god plan og håber du får en skøn December..

    Glædelig jule pg krammer herfra.
    Jeanette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde Jeanette.
      Julekram tilbage! :-)

      Slet
  10. Det lyder som en god december plan - krydser fingre for at 2016 bliver milevidt bedre for dig Lisbet :-)
    Glædelig jul og allerbedste hilsner herfra,
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Mette. Milevidt bedre, ja det kunne virkelig være dejligt!!
      Også Glædelig jul og en kærlig hilsen til dig :-)

      Slet
  11. Jeg vil også ønske dig en glædelig juletid og et nytår med mange gode dage.
    Vi havefolk er jo ret seje, og jeg håber, du må få mange gode oplevelser i din have i det kommende år.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Elna! Jeg synes i øvrigt at du har et flot navn.
      Ja vi er seje :-) Min have står også meget højt på listen over glæder i det år der snart er gået.
      Jeg håber også at du må få en rigtig dejlig juletid!
      Kh Lisbet

      Slet
  12. God blogferie og god jul (:

    - Anne www.venterpaavin.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og også Glædelig jul til dig Anne :)

      Slet
  13. Hvor ser der dejligt ud hjemme hos jer, kære Lisbeth. Fyldt med julestemning.
    Jeg håber, I får den dejligste jul og Vintersolhverv og det fineste Nytår.
    Alting er som det skal være. Og alting bliver godt. Er jeg så sikker på.
    Vil glæde mig til at følge dig forsat i 2016, og heppe på dig! Du skriver så godt, om alt det mellem linierne.
    Mange varme kram fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Laila
      Så er jeg her. Tak for din, som altid, dejlige og kærlige hilsen. Jeg er glad for at du begyndte at følge min blog i 2015! Tak fordi du er her :-)
      Kram Lisbet

      Slet
  14. Glædelig bagjul og ønsker om et lidt nemmere nyt år til dig! Din blog har været et fint sted at træffe dig, og giver en fin indsigt i nogle af de tanker der præger dit liv. Netop glimt af liv. Vi ses i det spirende lys fra det nye forår!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen. Det er virkelig et stort ønske! Tak for dine ord om bloggen. De glæder mig. "Det spirende lys fra det nye forår" Sikke en fantastisk løfterig sætning! :-)
      Kh Lisbet

      Slet