mandag den 28. marts 2016

Om dybe tanker og krokuskærlighed




Jeg elsker krokus! De er mine absolutte favoritter af de tidlige forårsblomster. Hvert efterår sørger jeg for at hælde nogle flere i jorden. Da de altid kommer igen og også breder sig, sikrer de og jeg ved fælles hjælp, at haven bliver mere og mere lyseblå og lilla for hvert år ved denne tid. Det elsker jeg :-)

Jeg savner at skrive mere personligt - det med alle følelserne og de dybe tanker ;-) Min hjerne formulerer brudstykker af blogindlæg, men det vil ikke stykkes sammen, ikke blive til mere end det.  Det er sådan det er. Det ændrer sig igen, det ved jeg. Jeg løber ikke tør for hverken følelser eller tanker lige med det samme!  I dag vil jeg bare sige hej og sige: se mine krokus, er de ikke fine? :-) :-)







  
  




18 kommentarer:

  1. Krokus er også min ubetingede favorit forårs-blomst. Gartnerne på arbejdet sørger for at lave store runde bede af dem lige foran Rådhuset, så vi kan nyde dem til og fra arbejdet. Fantastisk. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er fantastisk. Særligt når solen skinner og de åbner sig mod lyset :-)

      Slet
  2. Du har smukke smukke krokus ! Jeg deler din forelskelse i disse blomster - de kommer tidligt og fryder både os og brombasserne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er virkelig smukke :) Det er så skønt, når haven lyser op så tidligt på året :)

      Slet
  3. De er så smukke, så smukke. Jeg elsker foråret, når naturen 'vågner' fra sit vinterdvale. En dejlig tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er virkelig en skøn tid! Synet af de små planter, der skyder frem mellem smågrene og sidste års forfald er en dejlig kontrast synes jeg :-)

      Slet
  4. Top-fine krokus!! Det er skønt at du deler ud af billederne! Jeg håber du gemmer dine strøtanker på papir, lige pludselig bliver de sikkert til mere, hvis du har dem liggende. Det synes jeg, at jeg oplever selv fra tid til anden. Men hyggeligt med et hej! Og hej til dig i lige måde :-).

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg gemmer dem i hovedet, tankerne! Det plejer at gå meget godt. De skal nok finde vej - men ikke lige altid, når jeg vil det åbenbart :) Tak for Hej'et :-)

      Slet
  5. Så vil jeg da svare med et HEJ! Dine krokus er flotte, det er dine vintergækker nu også. Men jeg er allermest imponeret over dine billeder. Du er en virkelig dygtig fotograf.
    Hilsen Elna

    SvarSlet
  6. HEJ :-) Tusind tak Elna, sikke en skøn kompliment at få!

    SvarSlet
  7. De er ikke bare fine - de er smukke. Og jeg vil også gerne have at de breder sig i min have. Kræver nok at jeg får fat i nogle løg ... Dejligt med et hej!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det her er en af de haveting, som simpelthen ikke kan gå galt Liv! hvis altså lige, som du er inde på, at der kommer nogle løg i jorden <3

      Slet
  8. HEJ Lisbet:-) så hyggeligt med et hej må jeg også sige:-) vidunderlige billeder, og faktisk -herligt og godt skriv!
    Ha en god aften
    Hilsner Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. HEJ Anette :-) :-) Tak for din hilsen. Det er godt, at et Hej og et kort skriv også kan Gøre det en gang i mellem! :-)
      Kh Lisbet

      Slet
  9. Skønne krokus billeder, er helt enig med dig, Krokus er virkelig skønne og så smukke.
    Det du beskriver med at skrive om følelser og blogindlæg der former sig halvt i hovedet, og ikke kommer ned på skrift, kender jeg godt, frustrerende godt. Så meget at jeg det sidste stykke tid, har haft voldsom lyst til at blogge hver dag, men alligevel ikke fået skabt et helt blogindlæg - så det er blevet til ingenting. Derfor er det altså godt, du lader dig "nøjes" og viser dine fine krokus. Jeg har fulgt dig længe nok til at vide, at du lige pludselig skriver et helt fantastisk dybt og helhjertet indlæg. Det venter jeg gerne på med små livstegn fra dig :-)
    kærlig hilsen
    Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Rikke
      Du har virkelig en gave til at opmuntre og "tale op". Tusind tak for at du så ofte lader det ramme mig! Det er jeg meget taknemmelig for!
      Må blogger-inspirationen også snart vende for dig :-)
      Kærlig hilsen Lisbet

      Slet
  10. Jo bestemt; så hej til både dig og krokus :D De er fine!

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine krokus og jeg takker for hej'et! Rigtig god weekend til dig Anne :-)

      Slet