søndag den 8. maj 2016

Tulipan-tid!




Jeg ELSKER den her tid! Hvor alt er nyt, sprødt, lysegrønnere end lysegrønt og hvor man på disse dejlige solskinsdage knap nok kan blinke, uden at noget nyt er sprunget ud! Jeg har rigtig mange favoritter blandt de tidlige forårsblomster. Mange af dem er sarte, poetiske og lidt "stille" vækster. Ligeså meget som jeg elsker alle dem for deres fine skovbundsagtige stemning, lige så meget elsker jeg, når tulipaner kommer. Dem er der ikke noget stille over, nu ved man, at dronningen er kommet :-)

Igen i år har mange smukke sneget sig ind i min have. Her er nogle af mine favoritter:


















Sidste års tulipan-spam her :-)


18 kommentarer:

  1. Er du vimmer en fryd for øjet! Tulipan-spam som denne er da vidunderlig - ja, jeg har virkelig også en forkærlighed for netop denne slags plante. Aaaahhhhh <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lilly. Velkommen til :-) Ja spam bliver vist ikke meget dejligere end tulipaner! Det er ikke den mest snusfornuftige plante at investere i, men de ER skønne! Hvis alle de tulipaner, jeg har puttet i jorden, stadig levede, ville jeg godt nok have mange :-D

      Slet
  2. O la la, sikke en flot 'samling'. Elsker også tulipaner, så er foråret her virkelig! Og de skønneste Vibeæg du også har. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er lidt noget særligt tulipanerne og som du skriver, så er det VIRKELIG forår! Vibeæg holder jeg også rigtig meget af, meget poetiske og smukke :-) KH Lisbet

      Slet
    2. Bare et lille spørgsmål (kan ikke huske om jeg har spurgt før): Bruger du et spejlrefleks-kamera eller mobilen? Du tager virkelig gode billeder. Kh. Birgitte

      Slet
    3. Tak! Jeg har et spejlrefleks-kamera Canon EOS 100D, som jeg fik, da jeg begyndte at blogge. (Inden da interesserede det mig slet ikke at fotografere, men en blog skulle jo have billeder ;-)) Det er jeg rigtig glad for. Jeg har en ikke fancy mobil med et dårligt kamera, så derfor bruger jeg ikke det. Jeg ved ikke, om der er stor forskel på, hvad spejlrefleks og et rigtig godt mobil-kamera kan?

      Slet
    4. Spejlrefleks giver bedre billeder når de kommer op i størrelse. F Eks på en blog 😉 Jeg synes bare tit jeg tager impulsive billeder og tænker at jeg ikke vil slæbe kamera med. Så jeg tager alle mine billeder med iPhone.

      Slet
    5. Så lærte jeg lige det :-) Jeg vil også gerne have et godt mobil-kamera at supplere med, men indtil videre er jeg jo næsten altid hjemme, så det er ikke lige mit problem, men kan godt forstå,at du ikke gider at slæbe fast rundt på et kamera til "hvis nu"! :-)
      Ha en god dag Birgitte!

      Slet
  3. Vidunderlige billeder, elsker også foråret og alle de ting som vælter op af jorden, selv skvalderkålen, kan jeg ikke få mig selv til at hade. Suger farver, dufte, former og udtryk til mig og kan slet ikke få nok. Findes der noget bedre end at drikke en kop kaffe i haven, mens fuglene synger, farver og dufte møder en...
    kærlig hilsen Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er så skønt med alt det, der vælter op af jorden, meeeen skvalderkålen, den er begyndt at føle sig lidt for meget hjemme, synes jeg! ;-) En kop kaffe midt i det hele er jeg også kæmpe stor fan af ...
      Kærlig hilsen Lisbet

      Slet
  4. Så fint! Hvor er det dejligt vi må låne din have :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Gav skam gerne en helt rigtig kop kaffe i den hvis muligt :-)

      Slet
  5. Så utroligt LÆKKERT en gang spam, mundvandet løber ved dine smukke smukke billeder, og tekst:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Smil, fra et have-hjerte til et andet :-)

      Slet
  6. Ih, du milde, sikke nogen flotte blomster og farver du har, Lisbeth. Hvis du solgte blomster på nettet, er jeg ret sikker på, folk ville storme til dig!
    Ja, skvalderkål, hvor meget jeg end holder af den, så får den hurtigt bugt, med i hvert fald tulipaner. Tømte nærmest engang et jordområde for skvalderkål, og pludselig dukkede der på samme sted et ældgammelt tulipanbed op i blomst igen.
    Hvad bruger du skvalderkål til? Jeg savner dem i mine morgen - smoothies.
    Jeg sender dig lys og forårsglæde herfra, jeg håber, du har det godt, fra Laila.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha tak, det kan være, at jeg skal åbne en lille biks! :-D
      Det er mest det, at den suser ud i verden den skvalderkål, hvis man har slappet lidt for meget af med den! Jeg spiser lidt af den, men ikke så meget faktisk. Det kan være, at vi skal lave om på det! Så kan den lære det :-)

      Tak for din kærlige hilsen Laila. Forårskram til dig!

      Slet
  7. Åh, de skønneste forårsbilleder! Hvor har du mange smukke forårsblomster i haven. Du ønskes dejlige forårsdage.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elna. Nu er det forsommer-blomsternes tid. De er også skønne,men jeg savner faktisk alle forårs-blomsterne en lille smule!:-) mange tak og i lige måde. Der er en lille smule forår tilbage endnu :-)
      Kh Lisbet

      Slet