mandag den 11. juli 2016

Skøre kvinder og skøre drømme


Bryllupsdag fornylig ;-) 


 
Jan friede til mig på knæ, med 70 (!) røde roser og en romantisk tale - på hans kollegieværelse i Hvidovre! Det er et dejligt minde, fyldt med glæde og forelskelse. Jeg husker dog, at jeg tænkte, at det havde været helt perfekt på knæ, med 70 (!) røde roser og en romantisk tale - i den idylliske ende af Tivoli ...

Vores bryllupsfest blev holdt i et selskabslokale i Brønshøj med en lille gårdhave til. Det var der ikke noget i vejen med, bortset fra, at jeg inden da havde slæbt Jan med ud i dyrehaven for at se en restaurant. Den var præcis, som jeg vidste, at den ville være: helt perfekt og alt for dyr. Ved busstoppestedet på vej hjem græd jeg! :-D

Hvad skal jeg sige? Jeg var ung, romantisk, drømmende og dramatisk - og havde set rigtig mange amerikanske film ...

Jeg indrømmer blankt, at jeg stadig kan være mere romantisk, drømmende og dramatisk, end hvad livet kan leve op til, men ved I hvad? Lige her omkring, jeg tror nok, det er i dag :-) :-) er det 20 år siden, at vi blev kærester og så meget ved jeg: det er ikke, hvordan det begynder, der er det vigtigste. Det er alt det, der kommer bagefter <3    


26 kommentarer:

  1. Tillykke med jer og jeres kærlighed :-) og du har evig ret. Det perfekte er livet, der leves, ikke alt det overflade-perfekte. Kh. Birgitte
    (selv om jeg må sige: 70(!) roser OMG. De har nok kostet mere end hvad min vielsesring kostede, hahaha)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) HaHa, Argh, det tror jeg nu ikke! men jeg faldt da helt sikkert også for det ;-)

      Slet
  2. Tillykke med bryllupsdag , kærestetid og alt det andet, for ja det er det bagefter, der tæller. Min datter er lidt skuffet over sine forældre, for dengang i 80'erne gik vi ikke op i frieriet, så vi blev enige over en kop te ved spisebordet i køkkenet, at det nok var en god ide at blive gift :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja, det lyder roligt, jeg ved ikke, om det var en typisk 80ér variant? Det her var i 1997. Vi havde også talt om ægteskab, men jeg havde meldt ud, at jeg ville fries rigtigt til, hvis jeg skulle giftes med nogen ;-)

      Slet
  3. Du glemte at skrive at 70!!!!!!!!! var fordi du havde gjort din mand 7 gange lykkelig i de ti måneder I havde været kærester.
    En anonym mand, der var tilstede ved frieriet. (Og stadig er tilstede ca. 19 år efter)

    SvarSlet
    Svar
    1. - og fordi 7 er tallet for "fuldkommen" :-) I know, men jeg elsker, at du kan huske det!

      Jeg er ret vild med den der anonyme mand, der ind imellem sniger sig rundt på min blog :-*

      Slet
  4. Det er simpelthen sådan et sødt indlæg - WOW! :-) Lidt (eller meget!) romantisk har man altså lov til at være ;-) Sikke en skøn lille historie - og også en god reminder til os andre: det ER nemlig også alt det (det sure som det søde - og det er jo en blanding, må vi nok erkende - heldigvis mest af det søde ;-)) der kommer bagefter...den historie som vi selv er aktivt med i; og med til at forme <3 Håber I sammen får MANGE MANGE skønne, romantiske, fantastiske, lærerige, sjove, afslappende, spændende og herlige år i fremtiden :-) Hurra for kærligheden! <3 KH Lilly

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lilly
      Tak for dine ord og gode ønsker :-) :-) Jaaa, man har nemlig lov til at være romantisk! Det har jeg heller ikke tænkt mig at lave om på. Jeg gør bare lidt grin med/smiler lidt af den der (kvindelige tror jeg) tendens til at iscenesætte romantikken og perfektionen, men Hurra for kærlighed og romantik :-)

      Slet
    2. Det var jeg godt klar over, Lisbet - og selvironi er super-god at have! Det lærer man altså ret hurtigt. Tror det er hamrende svært for den slags mennesker, der tager sig selv liiidt for alvorligt ;-) Vi har kun det sjov, vi selv laver! KH L

      Slet
    3. Der bliver i hvert fald meget mere at smile/grine af ;-) ha en god aften Lilly ❤

      Slet
  5. Herligt indlæg Lisbet, og vældig genkendeligt med romantiske- skøre kvinder:-)))) Og sikke en romantisk og meget meget sød mand du har dig i den anonyme der var tilstede i det hele, altså bliver helt varm om hjertet. En god begyndelse er nu også guld værd<3

    PS da jeg havde kendt min mand i en måned kom han med den sødeste lille ting, hvor der stod I love you, og jeg anede ikke det var vores månedes dag, den er ALDRIG glemt siden.

    SvarSlet
  6. Romantik er jo mange ting, men romantisk frieri var der ikke meget af ved vores egen icenesættelse af brylluppet, men det var sjovt. Det skete ganske impulsivt. Vi sad, for mere end 40 år siden, sammen med mine forældre, mine to søskende og min svoger en aften efter at have dyrket idræt, og sang og spillede, og blev enige om at gifte os 'om 2 år' ved et dobbeltbryllup på min søsters 18 års fødselsdag. Datoen blev fastlagt samme aften og ikke en eneste vidste vi skulle giftes fær de 2 år senere fik en indbydelse i deres postkasse. DET, festen og alt det efterfølgende var romantisk.
    Tillykke med bryllupsdagen :-)

    SvarSlet
  7. Åh, her hos os er det manden der er den store romantikker:) Jeg kan nu godt li' lidt romantik engang imellem. Dramatisk er jeg dog men mon ikke alle vi kvinder er det til tider:) Lyder ellers sødt med frieri på kollegieværelset. Tillykke med de 20 år:)

    SvarSlet
  8. Åh sikke en skøn historie. Og perfekt pointe. Den anonyme kommentator her, virker til at være velinformere :-D :-D
    Tillykke med hinanden i 2 turtelduer. 70 (!) roser. Wow.

    SvarSlet
  9. Blev ligesom Lilly og alle jer andre, rørt over din historie, Lisbet. Du har en fantastisk mand. Og du er også selv dét.
    Kærligheden er stor.
    Mange varme hilsner fra Laila.

    SvarSlet
  10. Et stort tillykke med jeres kærlig, hvor er det dejligt i en tid som er fuld af brud. Hvordan er det nu. Jeg elsker dette udsnit af Paulus's første brev til Korintherne: "Kærligheden er tålmodig, kærligheden er mild, den misunder ikke, kærligheden praler ikke, bilder sig ikke noget ind.. Den tåler alt, tror alt, håber alt, udholder alt. Så bliver da tro, håb og kærlighed, disse 3. Men størst af dem er kærligheden"
    Det er nogle af de smukkeste ord jeg har læst, og de rammer mig dybt hver gang.
    kærlig hilsen Rikke

    SvarSlet
  11. For sevans, han lyder skøn ham Jan - ham har du helt sikkert fortjent :D
    Tillykke med kærlighedsdagen - det var vel nok et dejligt indlæg, pladderomantik rocks when it's true.

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. "Pladderromantik rocks when it´s true" Elsker den sætning, selvom det vist er indlysende, at der er RET meget andet end pladderromantik i vores liv også :-)

      Slet
  12. Kære Lisbet
    Vil sende dig et stort knus og en tanke. Det har jeg ind i mellem gjort længe. Jeg håber, du er ok? Du er savnet i blogland. Uden at du skal føle det som noget pres. Vil blot fortælle dig det. Og sende lyse og glade tanker til dig og din familie. Fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Laila
      Mange tak for din hilsen og din omsorg! Jeg har gerne villet skrive en lille update længe. Det fik jeg gjort i sidste uge - og nu har jeg også udgivet den :-)'

      Tak fordi du skrev <3 Knus Lisbet

      Slet