mandag den 10. oktober 2016

Det var ikke min mening bare at forsvinde!


Det var ikke min mening bare at forsvinde fra bloggen! Jeg spekulerer selv på, hvad der mon sker, når nogen pludselig er væk, om der mon er sket noget meget alvorligt? Min plan var at blogge hele sommeren igennem. Da det kom til stykket, viste det sig bare at være fuldstændig urealistisk. Det er naturligvis ikke alt, jeg kan tillade mig at fortælle om her og sommeren var delvist i den kategori.

Overskriften for livet har været noget med at forsøge at balancere mellem på den ene side et behov, der krævede mere, end jeg havde (og inderligt ønskede!) at give og på den anden side vigtigheden af, ikke at falde ud over kanten - igen. Hvilket er svært, når man ikke ved præcis, hvor kanten er og dermed om og hvornår, man falder.

Nu er det så ikke længere sommer, men efterår. Det akutte er lidt i aftagende (endelig!) og på nuværende tidspunkt er det delvist positive ting, der belaster, fordi vi er i fuld gang med at etablere nogle løsninger, som på sigt forhåbentlig aflaster. Det er lidt et paradoks jo, at man kan have behov for at skabe noget nyt uden rigtig at have de ressourcer, processen kræver, men jeg har en virkelig god fornemmelse. Jeg tror, det bliver godt!

Jeg ved godt, at det bliver lidt kryptisk, når jeg ikke fortæller noget konkret, men jeg ville alligevel lige tjekke ind og sige, at jeg er her stadigvæk. Jeg skal bare lige .... lidt længere væk fra kanten.

Jeg har besluttet at forlænge min ikke planlagte blog-pause til efter jul. At blogge er en stor glæde og et værdsat fællesskab, men det er også, for mig, noget der kræver ressourcer. Jeg trækker alle ressourcer, jeg kan finde, "hjem" i et forsøg på at komme et lidt mere overskudsagtigt sted hen, for det trænger vi virkelig til, min lille familie og jeg.


Jeg savner jer! Vi ses <3 Ha det godt.

Kærlig hilsen Lisbet





22 kommentarer:

  1. Åh, det gør mig glad at høre, du er ok !
    Og den der gode fornemmelse, du har i dig, er da bare guld.
    Pøj, pøj med alt det I finder på, derhjemme.
    Har sådan tænkt på dig. På genskriv efter jul. Fra Laila: )



    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Laila! Ja, når man er presset, betyder det rigtig meget, trods alt at have følelsen af, at man er på vej et bedre sted hen!
      Stort på genskriv :) Knus Lisbet

      Slet
  2. Ej, jeg har SÅDAN tænkt på dig! Hver uge! Overvejede tilmed at lave en efterlysning i Blogland: "Er der nogen, som har set Lisbet?"... Er glad for at du passer på kanten, og synes det er top-skønt når du lægger vejen forbi Blogland!!
    Mega-krammer fra mig :-*

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Skøreliv! Kan godt forstå det, jeg ville have det på samme måde, hvis det var omvendt.
      Stor krammer tilbage!

      Slet
  3. Så sent som i aftes, tænkte jeg på om jeg mon skulle skrive en jeg-savner-dig-og-håber-du-har-det-godt-mail, men besluttede at jeg ikke ville forstyrre dig. Det glæder mig at du har fokus på ikke at ryge ud over kanten, passe på familien og nyde blog-pausen ... lidt endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din omsorg Liv! Jeg har selv overvejet det med en anden blogger på et tidspunkt, om det var kærligt eller upassende at skrive en mail? Jeg endte også med at lade være. Glæder mig til at sludre igen :-)

      KH Lisbet

      Slet
  4. Godt at høre du er her Lisbet<3 Alt godt til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette <3 Ja, jeg er her (og læser med). Bare pt. på en meget stille måde!

      KH Lisbet

      Slet
  5. Dejligt at du lige havde tid til at skrive. Jeg håber det hele flasker sig for jer - og at du kommer tilbage med fuld styrke. Jeg nyder din blog og vil nødig se den gå helt i stå. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Birgitte <3 Jeg nyder både at formulere mine tanker til noget konkret og i høj grad også den fortløbende "samtale", så det er bestemt også det, jeg regner med. Min hjerne har bare været alt for meget "grød" til, at det har været muligt.

      KH Lisbet

      Slet
  6. Jeg har tænkt meget på dig den seneste tid, og jeg blev SÅ glad over, at du gav lyd fra dig. Det er fint, at du passer på dig selv, og at du bruger kræfterne på dine nærmeste. Det er dejligt, at du udtrykker dig positivt for fremtiden, bl.a. i form af de ny tiltag, I har gang i.
    Jeg håber det bedste for dig, og glæder mig til, at du igen bliver aktiv i blogland. Du er savnet!

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Elna
      Mange tak for din kommentar. Den blev jeg rigtig glad for. Ja, jeg tror, vi har gang i noget godt. Det er bare meget krævende her og nu. Noget af det kan jeg godt fortælle mere om senere.
      Det er dejligt at være savnet :-)

      KH Lisbet

      Slet
  7. Mange varme tanker i din retning! :)

    SvarSlet
  8. Dejligt at høre fra dig, men gi' dig nu rigtig god tid.
    Vi er her når du kommer igen..

    Knus Jeanette <3 - http://www.jeasblanketanker.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kærlige kommentar Jeanette. Vi "ses" :-)

      Knus Lisbet

      Slet
  9. Hvor har jeg savnet dig i blogland, men har dyb respekt og forståelse for, at der er tidspunkter hvor man må passe ekstra på sig selv. Jeg ser frem til du igen er klar til at indtage blogland med dine livskloge indlæg og skønne billeder, indtil da håber jeg du passer på dig selv. Kh Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar Rikke! Det varmer utrolig meget med de her dejlige hilsner, så tak <3 - og på genskriv.

      KH Lisbet

      Slet
  10. Nu fik jeg lige rullet ned af blog rullen og fundet dig :-) keep ip the god work ;-) vi "ses" :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er der, bare man ruller længe nok :-) Ja vi gør :-)

      Slet
  11. Kære Lisbet.
    Det er ikke meget, jeg selv kommer rundt her i blogland længere, men det er godt at høre, at din stilhed pt er overvejende positivt begrundet.
    Ja, det er pardoksalt hvad livet kræver af en nogle gange. Men det er så dejligt at høre og mærke, at I tager de nødvendige beslutninger og skaber de nødvendige ændringer i fællesskab.
    Pas god på dig selv og dine så længe.
    Kh Maj

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Maj
      Tak for din hilsen. Den blev jeg rigtig glad for. Ja, vi prøver i hvert fald at tage de nødvendige beslutninger og selvom vi nogle gange føler, at vi famler i blinde, så har vi helt sikkert fat i noget godt for tiden. Det er rigtig dejligt og du har helt ret: det betyder alverden, at vi er på samme "hold"!
      Tak.
      KH Lisbet

      Slet