søndag den 29. januar 2017

Forventning trukket i langdrag ...






"Forventning trukket i langdrag gør hjertet sygt" sådan står der i Ordsprogenes bog 13:12 i det gamle testamente i Bibelen. Det er på ingen måde mit ynglingsskriftsted, men det er dog et, jeg gentagne gange gennem mit liv har konstateret sandheden af. "Et opfyldt ønske er livets træ" lyder fortsættelsen.

Der er ikke meget, der dræner, som forventninger og gode ønsker, der bliver ved og ved med at blive udsat.

Grunden til, at verset igen dukker op i mine tanker, er ikke så alvorlig, som det måske kan lyde. Jeg venter på noget, jeg behøver og har ventet på længe - men det er på vej.

Jeg fik bare lyst til at dele det. Som en lille trøst eller genkendelse måske? At det slider på hjerter at vente og håbe og vente og håbe ...

En kærlig søndagshilsen fra mig <3  






20 kommentarer:

  1. Smukke ord; smukke billeder! ❤️

    SvarSlet
  2. så fine ord. og ja uindfriet håb slider på en.

    SvarSlet
  3. Jeg håber dine forventninger snart bliver mødt ❤ tålmodighed er en dyd kunne man også sige. Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak <3 Det gør de heldigvis! Ja, jeg er løbet lidt tør for tålmodighed :o)
      Kh Lisbet

      Slet
  4. Hvor er du altså en dygtig fotograf!
    Jeg håber, der kommer noget godt ud af din venten.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Glæder mig sådan, til det hele derude spirer igen!
      Tak, det tror jeg heldigvis, der gør.

      Hilsen Lisbet

      Slet
  5. Uha tålmodighed kan være en svær en, men det er godt at læse den snart ikke skal tøjles længere:-)
    Syntes som Elna at du er en fantastisk fotograf, og at du er god til at sætte ord på tingene, så jeg får lyst til at læse.
    Hilsner og god dag Lisbet:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de pæne ord Anette. De varmer!
      Tak i lige måde :-)

      Slet
  6. Tja det er da først rigtigt slemt når man holder op med at håbe. Det du venter på skal nok komme.

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marina :-)
      Ja, det er sandt. Stedet uden håb er et helt andet - og forfærdeligt - sted.

      Kram

      Slet
  7. Kære Lisbet. Jeg håber, du snart får det, du længes efter, og som vil gøre dit liv bedre.
    Da jeg ikke ved, hvad det er du længes efter, har jeg tænkt på ventninger, som kan gøre hjertet sygt. For det er et ret voldsomt udtryk, synes jeg.
    Jeg kom til at tænke på familiesammenføringer. At gå og vente på hinanden, forældre og børn, på hver sin side af Jorden. Det må være så forfærdeligt. Jeg kan forstå, at det vil kunne gøre ens hjerte sygt.
    Omvendt kom jeg også til at tænke på den mere uskyldige ventning, som alligevel føles hård, at vente på en man er forelsket i, som man ikke ved, om man vil få eller ej. Men her kan der være en sødme i lidelsen, ligesom der kan i melankolien, som temperament. Og det ender ikke med, at hjertet bliver sygt. Men det vokser faktisk, næsten altid. Er en del af en udvikling.
    Jeg holder af, at bibelen bruger billedsprog - et opfyldt ønske er livets træ - tak fordi du deler det med os.
    Og dine egne billeder udtrykker så meget glæde, lys og håb, at jeg slet ikke er bekymret, faktisk.
    Sender dig et varmt knus: )

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Laila
      Det er virkelig også en uskik at skrive sådan et indlæg her! Det er kun, fordi det jeg venter på blev udskudt igen-igen, mens jeg hænger i med neglene, at jeg kom til det. Jeg skal nok fortælle om det - forhåbentlig meget snart.
      Jeg har mange gange i livet som syg oplevet håb, der blev strakt så langt og som var så svagt, at det gjorde hjertet sygt, men det er slet ikke der, jeg er nu. Jeg er bare afsindigt utålmodig :-)

      Bibelen på hverdagsdansk oversætter det: "bristede forhåbninger giver mismod, men ønsker, der går i opfyldelse, giver livsmod". Det er også en fin måde at sige det på.

      Tak for din omsorg <3
      Kram Lisbet

      Slet
    2. Jamen søde Lisbet, hvis du hænger i med neglene, og bare er afsindigt utålmodig - så er det da super forståeligt, at du skriver det her indlæg. Jeg forstår dig godt. Og tak fordi du deler: )
      Og jeg ved, hvordan det er som syg at have bristede forhåbninger. Og at sygdom kan gøre hjertet sygt. Jeg kan også forestille mig, du har haft det sådan. Og jeg føler med dig.

      Men jeg havde også på fornemmelsen, at du ikke er dér lige nu - og derfor fandt jeg nogle andre billeder, for at forstå din tekst.

      Pøj - pøj med det glædelige, der kommer: )
      Og et ekstra knus: )

      Slet
  8. Tråmdighed?! Se, jeg kan ikke engang stave til det ord :-D
    Skønt billedsprog og endnu skønnere fotos. Håber din venten ikke bliver udskudt mere!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg lader også bare som om, jeg kan stave til det :-D
      Tak. Det er den så muligvis lige blevet igen 😑🙄

      Slet