fredag den 1. september 2017

Om fremtidig babyforelskelse



Jeg var på jagt efter strømpebukser eller andet børnerelateret, da jeg så ham og med det samme vidste, hvad jeg så. Midt i Kvicklys børnetøjsafdeling stod en mand med hovedet så langt nede i en barnevogn og en generel udstråling omkring sig, der fortalte, at her kun kunne være tale om en bedstefar! I nærheden gik en kvinde rundt og kiggede på babytøj, som hun glad viste frem til manden. De smilede til babyen og smilede til hinanden og hele det lille sceneri udstrålede så meget glæde, begejstring og splinterny babyforelskelse, at jeg var nødt til at gå over i shampooafdelingen og græde lidt!

Jeg blev rørt simpelthen. Rørt fordi jeg kunne se mig selv i det. Se os i det. Ikke nu selvfølgelig. Lige nu er vi jo heldigvis her sammen med vores dejlige børn, men som et lille glimt af fremtid. Et lille kig ind i en fremtidig glæde.

Ved kassen kom jeg til at stå bagved dem. Babyen var nu oppe på armen og stadig genstand for al opmærksomhed. Det absolut eneste, de købte, var et komplet sæt børnetøj i størrelse meget lille. Trøje, kjole, strømpebukser. Det var hyggeligt at overvære, fordi glæden ved at købe det tydeligvis var så stor. Fordi jeg selv er mor og kender den race, var jeg også en lille smule nysgerrig efter, om babyens mor mon ville blive lige så begejstret for tøjet? :)

Vores egne børn har fantastiske bedsteforældre hele vejen rundt som elsker/elskede (min svigerfar døde for snart 5 år siden) dem meget højt, så det er ikke fordi, jeg ikke ved, hvordan bedsteforældrekærlighed ser ud i praksis. Der var bare noget ved det lille sceneri i Kvickly, som vakte genkendelse i forhold til os og jeg synes, det er rørende og dejligt at tænke på, at vi har en endnu ukendt glæde til gode. Endnu en delt babyforelskelse, denne gang endda med større overskud.  

Jeg kan godt lide tanken om, at vi ikke har elsket vores sidste baby! Indtil videre regner jeg da med, at vores egne børn producerer, men ellers må vi finde en anden lille baby at kaste vores kærlighed på :-)


Tegninger: www.kajsawallin.se






10 kommentarer:

  1. Åh det er også sådanne scener, jeg kan falde for :-) altså, det er noget, der er kommet med alderen for mig. Som yngre ville jeg ikke have tænkt to gange over sådan et optrin. Jeg elsker at se mine unger med deres bedsteforældre (og oldeforældre, dengang de levede). God weekend søde Lisbet. Kram Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du har sikkert ret i, at det er en aldersting :) Ja gode bedsteforældre er en stor gave! Det bliver dejligt selv at være sådan en gave en dag :) Rigtig meget i lige måde søde Birgitte. Kram Lisbet

      Slet
  2. Tanken om at have den slags gode oplevelser der venter i fremtiden- hvor er det dejligt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja :-) Her og nu er det jo børn og ikke børnebørn der er relevant, men det er en dejlig tanke :)

      Slet
  3. Bare glæd dig! Jeg har prøvet det, har to af slagsen, og de selvfølgelig verdens dejligste.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder rigtig godt Elna! Selvfølgelig er de det ❤

      Hilsen Lisbet

      Slet
  4. Jeg kan godt sætte mig ind i dine følelser og havde nok også selv været nødt til at gemme mig lidt i shampoo afdelingen, hvis det var mig der så det. Jeg er simpelthen blevet så sentimental med årene! Og det med næste flok babyer glæder jeg mig også helt vildt til. Børnene er ikke helt gamle nok til at blive forældre endnu, men jeg er klar til at blive farmor - har en masse kærlighed som jeg gerne vil kaste på en baby eller to ❤️ Og hvor er de bare søde de illustrationer du har lagt ind!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er skønt babyer kommer i flere flokke :)
      De er svenske Malin :) Alberte har dem og flere til på sit værelse. Hun har lavet rigtig mange søde tegninger synes jeg!

      Slet
  5. hvor fint og rørende, kan godt forstå du blev rørt og måtte fælde en tåre mellem shampoo flaskerne. faktisk er det præcis den slags oplevelser der gør at jeg kan holde tanken om, at vi ikke skal have flere børn. For jeg håber da virkelig at mine 4 børn producerer et par børnebørn. kærligst Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du må da virkelig have sat noget i banken der Rikke! Mine forældre har 6 børn og indtil videre 10 børnebørn :)

      Kh Lisbet

      Slet