fredag den 3. november 2017

Krævende samtalespor

Herude i det virkelige liv har jeg/vi haft nogle store og krævende samtalespor kørende på det sidste. Flere sideløbende på samme tid. Det har været ret voldsomt faktisk. Alle mine ord er gået til det. De tænkte, de skrevne, de talte.

Bloggen har ligget som en svag bevidsthed i mit baghoved og lidt som et savn, men der har ikke været noget at gøre ved det. Der var ikke flere ord. Nogle af samtalesporene er afsluttet nu og er endt godt. Resten har toppet, tænker jeg og langsomt bliver der lidt mere plads i mit hoved. Hvilket virkelig er dejligt!

Som jeg har skrevet om tidligere, har jeg det fysisk bedst, når livet er så kedeligt og begivenhedsløst som muligt ;) Derfor holder jeg meget af november! November er en pause-måned midt i det hele. Man kan jule, hvis man gider, og ellers kan man bare lade være. Man kan glæde sig og glædes over andres forventningsglæde, men det er alt sammen bundet op på december, hvilket gør november til en dejligt forventningsfri måned.

Som det store havemenneske jeg er, er jeg meget i haven fra marts til oktober, men nu er haven puttet for i år og også der er der dømt pause. Pause og stilhed over det hele. Sådan føles det lige nu, men lad os nu se, om det varer ved;) Velkommen til november i hvert fald og et forsigtigt "hej igen" til bloggen!


 


10 kommentarer:

  1. Hej, hej :-)
    Det liv der, fylder nogle gange, voldsomt meget mere end andre gange. Haven her, må vist også nøjes med en rundtur i ny og næ for at glædes over nye skud, spirer og et par roser der stadig blomstrer. Det er slet ikke så tosset med en stille måned. Dejligt er det altid, når hverdagen indfinder sig, efter man har brugt krudt andre steder, uanset om det har været fornøjelser eller de lidt mere tunge ting man også må trækkes med.
    Jeg håber du får en dejlig november måned :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej :-)
      Ja, det er sandt og nogle gange bliver man overrasket over, hvad der dukker op på ens vej. Jeg glæder mig også over blomstrende roser, endda lige uden for mit vindue. Og ja glæder mig over stilheden og hverdagen.
      Mange tak og i lige måde Pia :-)

      Slet
  2. Selvom du har puttet haven for i år, kan november give mange haveglæder. Jeg elsker at gå små ture i novemberhaven, for da er den på en måde så overskuelig. Der er ikke så mange farver, der "råber op". Der er rigtig mange spændende detaljer at betragte, bl.a. er jeg selv ret optaget af at gå og betragte træernes bark. Det kan være så smukt med mos og lav i mange forskellige farver.
    Hav en rigtig god november!

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også stadig over haven, omend nok mest indefra, men jeg kan rigtig godt lide den pause vinteren giver, hvor jeg ikke har en indre liste over ting, der skal gøres. Om vinteren "holder jeg fri", lægger planer og så er jeg helt klar til at starte forfra til marts/april :)
      Tak og i lige måde Elna!

      Slet
  3. Jeg elsker også november! Håber den bliver ved med at være god ved dig! ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig, november er god! Tak i lige måde Maude <3

      Slet
  4. Du har ret - november er cool. Man kan helt selv fylde indhold i den... Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis. En valgfri måned :) Kh Lisbet

      Slet
  5. Sikke et dejligt hej til november fra dig. Og åh, sikke et skønt vejr det er i dag. Man kan umuligt være andet end glad.
    Jeg må sige, at efter jeg er blevet syg, er jeg simpelthen nødt til at tage november i brug, for at forberede jul. Det man nu kan forberede. Ellers kokser det hele. Jeg er ligesom en gammel mormor, der forbereder alt og spændt sidder og venter, 100 år i forvejen. Så det er ikke et valg for mig, men jeg elsker som dig, november, alligevel.
    Jeg sender dig et novemberknus, tak fordi du er dig, Lisbet.


    SvarSlet
    Svar
    1. Og sikke en dejlig hilsen fra dig. Da jeg læste din hilsen skinnede solen også her :) Jeg kan godt genkende det med at være nødt til at sprede tingene ud. Jeg er også i fuld gang med at købe julegaver. Selvom jeg ved det er af nødvendighed giver dine ord mig alligevel dejlige billeder af dig!
      Stort tak i lige måde Laila <3
      Knus Lisbet

      Slet